“Dilimizin Zenginlikleri” projesi kapsamında Dîvânu Lugâti’t-Türk okumaları yapan öğrenciler, yapılan etkinliklerle Türk dili ve edebiyatı öğretmenleri tarafından belirlenen 40 kelimeyi anlamlarıyla birlikte öğrendi. Eserde yer alan kelimeleri günlük hayata taşıdı. Sosyal hayatlarında da kullanmaya çalıştıkları kelimelerle kendi ailelerinden başlayıp Dîvânu Lugâti’t-Türk’ü ’ü Yozgat’a tanıttı. Evde, çarşıda, okulda aslında milli kimliğimizin birer yansıması olan kelimelerle tanışan gençler tanıştıklarına memnun görünüyor.
“aşlık” ( buğday)
“tabuzguk” ( bilmece)
“tavıl” ( davul )
“çalış” (güreş)
“tepük” ( çocukların teperek oynadıkları oyun, futbol)
“uçmak” (cennet)
“kur” (kuşak, kemer)
“ton” (elbise)
“çömçe” (kepçe)
“susık” ( kova)
“aşıç” (tencere)
“bekmes” ( pekmez)
“bütüge” (patlıcan)
“yagag” (ceviz)
“alma” (elma)
“soktu” (sucuk)
“yupka” ( yufka)
“etmek” (ekmek)
“mün” (çorba)
“sasık” ( saksı)
“baldu” ( balta)
“töşek” ( döşek)
“tünğlük” ( pencere)
“ütük” ( ütü)
“yatığ” ( uyku, yatılacak yer)
“aşlık” ( mutfak)
“kirit” ( anahtar )
“öw” ( ev)
“çatır” ( çadır)
“ basan” ( ölü gömüldükten sonra yenilen yemek)
“tügün” ( düğün)
“ kalınğ” ( çeyiz)
“yazığçı” ( yazıcı, hısımlar arasında mektup götürüp getiren kişi)
“tişlendi” ( diş çıkardı)
“ tagay” ( dayı)
“beg” ( bey, eş)
“oguş” ( hısım)
“ogul” (oğul)
“aştal” ( kişinin en sonraki çocuğu)
“baldır” ( üvey)